Spotify’da dijitale dair Türkçe podcastler

Dijitale, internete ve teknolojiye daha yakın hissetmek için, Spotify’da hangi Türkçe podcastler var?

Bir yeni mezun ve taze çalışan olduğum için meslekî terminolojilere, dijitaldeki gelişmelere, “başkaları nasıl çalışıyor?” konularını öğrenmeye derin bir iştah duyuyorum. Bu iştihadan yola çıkarak, hâlihazırda sık kullandığım Spotify podcast kütüphanesinde bir keşfe çıktım. Dinlediğim ve dinlemeyi planladığım, internet sektörüne dair Türkçe podcastleri, Medium’a yazacağım ilk yazıda toparlamaya karar verdim. Güncel veya yoğun içerikli yayınları tercih ettim ve dinlediklerime / dinlemekte olduğum yayınlara öncelik verdim.

Paraşüt’le Üretim Bandı: Ön muhasebe yazılımı şirketi olan Paraşüt’ün şimdiye dek 17 bölüm kaydettiği ve ürün geliştirme konusuna odaklanan programı, KolayİK, İyzico, Userspots, Armut gibi birçok servisin iş akışlarını ilk elden öğrenme fırsatı sunuyor. Ben de şu sıra bu yayının sıkı takipçisiyim.

Codefiction: Kendilerini “Bizler Türkiye’nin çeşitli yerlerinden kopup bu ülkenin ekmeğini yemiş, yazılım geliştirme işini kendimize dert edinmiş kimseleriz.” cümlesiyle tanımlayan Codefiction, yazılıma dair ayrıntılı yayınlar içeriyor. Henüz dinleme fırsatı bulamadığım bu yayını Paraşüt’le Üretim Bandı yayınında duydum.

TalkCast Design: Batuhan Karasakal’ın 9 bölüm çekip, Batuhan Apaydın’ın anketinden sonra, biraz daha geliştirmek adına ara verdiği bu yayın da, tasarım konusuna odaklanıyor. Düzenli dinleyicisi olduğum ve tasarım kelimesiyle birlikte anılan önemli konuklar ağırlayan yayının yeni bölümlerini heyecanla bekliyorum.

Girişimci Muhabbeti: 174 bölüm gibi bir sayıya ulaşmış ve eritilmesi oldukça güç bir arşiv ortaya koymuş olan bu yayın da, farklı konular üzerinden “girişim” denince akla gelebilecek tüm alt başlıklara yer veriyor.

Yollarda TV: İnternet, teknoloji, girişimcilik gibi konularda güncel bir YouTube kanalı olan Yollarda TV, ses dosyalarını da Spotify’a yüklüyor.

Zeo Agency: Ünü ülke sınırlarını Zeo Agency’nin podcastinde ise, DigitalZone etkinliklerine yer alan konuşmaların yayınları ile, ayak üstü sohbetler konseptinde içerikler yer alıyor ve konu ağırlıklı olarak arama motoru optimizasyonu.

1: 0: Son bölümünü Ağustos’ta yayınlamış olan 1:0’da da odakta girişimcilik var. Hatta yayının “girişimci sözlüğü” isimli bir konsepti de var.

Ofise ya da eve ulaşırken yürüsem de otobüsü de tercih etsem 40 dakikayı buluyor, bu da ortalama bir yayın süresine denk geliyor. Özetle, hafta içi yolculuklarıma çoğunlukla bu yayınlar eşlik ediyor.

Prodüksiyon...

Shopping Cart